Вівторок, 17.10.2017, 16:00
Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS

Середня загальноосвітня школа №233
міста Києва

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Інклюзивна освіта


Сьогодні дітям з особливими потребами зовсім не обов’язково навчатися в спеціальних закладах, навпаки: одержати освіту і краще адаптуватися в житті вони зможуть в загальноосвітній школі. Заміна  слова «інтегративний» на «інклюзивний» відображає як і зміни в розумінні цього процесу, так і досягнення дещо іншого рівня, при якому діти не лише об’єднані в єдине ціле (від «to integrate» – об’єднувати в єдине ціле), але й включені в соціум, являються повноправною його частиною («to include» – включати, мати в своєму складі).

Інклюзія дозволяє всім дітям з різними потребами не тільки отримати гідну освіту, а й активно брати участь в навчальному процесі, відчути себе повноцінними членами шкільного колективу, а згодом стати затребуваними громадянами своєї країни, що мають однакові для всіх права і обов’язки.

Інклюзивне  навчання забезпечує доступ до освіти дітей з особливими потребами у загальноосвітніх школах за рахунок застосування методів навчання, що враховують індивідуальні особливості таких дітей. Отримані поза соціумом знання і вміння не можуть допомогти дітям з особливими освітніми потребами цілковито адаптуватися в суспільстві, підготуватися до подолання неминучих життєвих труднощів, а, отже, реалізуватися в повній мірі як рівноправні і повноцінні члени суспільства. В інклюзивних класах діти з особливими потребами включені в освітній процес. Вони осягають основи незалежного життя, засвоюють нові форми поведінки, спілкування, взаємодії, вчаться виявляти активність, ініціативу, свідомо робити вибір, досягати згоди у розв’язанні проблем, приймати самостійні рішення.

Прихильники спільного навчання вирізняють такі позитивні сторони інклюзивних процесів:

– стимулюючий вплив більш здібних однолітків;

– можливість у ширшому діапазоні ознайомлюватися із життям;

– розвиток навичок спілкування та нестандартного мислення;

(як у дітей з особливостями психофізичного розвитку, так і в їхніх здорових однолітків);

— можливість виявлення гуманності, співчуття, милосердя, терпимості у реальних життєвих ситуаціях, що є ефективним засобом морального виховання


У 2009-2010 навчальному році розпочато педагогічний проект  «Соціально-педагогічні аспекти організації інклюзивної освіти дітей з вадами слуху в умовах початкової школи». Нині в школі функціонує 6 інклюзивних класів – 1-А, 1-В, 2-А, 3-А, 4-А, 5-А, 6-А та 7-А.

До інклюзивного класу зараховуються:

·        діти 6-7 літнього віку з І (до 40 ДБ) та ІІ ступенем зниження слуху (до 60 ДБ);

·        діти, які мають направлення міської ПМПК;

·        діти, які мають слуховий апарат.

    Під час проведення уроків у класі працюють два педагоги зі спеціальною освітою.

    В інклюзивному класі передбачається обмежити кількість дітей 18-ма особами, з яких 6 дітей – зі зниженим слухом.

У другу половину дня:

·  психологом, сурдопедагогом і логопедом проводиться індивідуальна та колективна  корекційно-компенсаторна робота,
·   учителем-вихователем організується підготовка домашніх завдань;
· організуються різноманітні заняття фізичного, інтелектуального, естетичного спрямування (танці, комп’ютерна грамотність,  теніс, риторика тощо).
 
Для роботи з дітьми зі зниженим слухом педагогічні працівники пройшли спеціальну підготовку, зокрема на базі ЦСР «Аврора» та центру СУВАГ.

Для проведення  занять використовуються технічні системи, які мають орієнтацію на споживача з порушеннями слуху. Це різні бездротові системи, в першу чергу, слухові радіо FM-системи, спеціальні сурдотехнічні прилади типу «Поліфонатор», «Відеофонатор», слухомовленнєві тренажери зокрема, комп’ютерний тренажер «Видима мова».

Наша школа активно співпрацює з Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» в межах реалізації проекту «Розвиваємо інклюзивну школу разом: партнерство загальноосвітнього та спеціального закладів», який підтримано Фондом Відкритого суспільства (Лондон). Ми прийняли у себе  міжнародного консультанта з питань впровадження інклюзивної освіти в практику роботи загальноосвітніх навчальних закладів Шеймуса Хігарті (Велика Британія). Міжнародний консультант перебував в Україні з робочим візитом. В ході візиту здійснив спостереження за практикою роботи педагогів безпосередньо у класах та групах загальноосвітніх навчальних закладів, надав консультативну підтримку педагогам та провів робочі зустрічі з шкільними командами.

</
Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Пошук

Copyright MyCorp © 2017
Створити безкоштовний сайт на uCoz